wtorek, 25 kwietnia 2017

Podpłomyk z gruszką, niebieskim serem i malinami


















































Z wiekiem coraz więcej mnie cieszy. Drobiazgi potrafią wprowadzić mnie w dobry nastrój, zachwycić, rozweselić. Celebrowanie życia to trudna sztuka, ale odkąd udało mi się ją opanować zdecydowanie częściej się uśmiecham.
Ważne są małe rzeczy, krótkie chwile, które trzeba dostrzec i ucieszyć się nimi.
Czasami już rano robię sobie piękny prezent, który dobrze nastraja na cały dzień. To śniadanie.
Takie bez pośpiechu. Takie z ulubionymi składnikami.
Podaję je na ulubionym talerzu, bo przedmioty których codziennie używamy też są ważne.

Lubię piękne serwetki, sztućce, talerze czy filiżanki i czym jestem starsza tym z większą uwagą dobieram poszczególne przedmioty. Myślałam nawet przez moment, że jestem kapryśna, ale nie w tym rzecz. Jestem wymagająca. Chcę otaczać się przedmiotami, które są nie tylko funkcjonalne, ale także cieszą oko. Podejrzewam, że nie jestem odosobniona w tej kwestii.

Nie chodzi tutaj jednak o to by wydać majątek na nową zastawę. Zdarza mi się nierzadko, że na pchlim targu kupuję coś niezwykłego, co staje się moim talizmanem. Kiedyś kupiłam za całą złotówkę piękny kubek, który nikomu już do niczego nie potrzebny. Mnie natomiast, odkąd weszłam w jego posiadanie, w żadnym innym gorąca czekolada nie smakuje tak dobrze. Macie swoje ukochane przedmioty, które umilają Wam codzienność?


Wracając do śniadania.
Wczoraj  przygotowałam swoje śniadanie idealne.
Podpłomyk z gruszką, niebieskim serem, malinami i rukolą. Do tego miseczka rukoli z malinami, miodem, oliwą  i octem balsamicznym. Pełnia szczęścia.

Podpłomyk z gruszką, niebieskim serem i malinami (składniki na 2 podpłomyki):
100g mąki pszennej chlebowej 
50g jogurtu naturalnego
1 łyżeczka soli
ewentualnie 1-2 łyżki zimnej wody

Dodatki:
60g niebieskiego sera 
1 dojrzała gruszka
8-10 malin świeżych lub mrożonych
listki rukoli

Mąkę przesiać do miski, dodać sól, jogurt i zagnieść ciasto. Jeśli jest zbyt suche dodać wody. Ciasto wygniatać przez 3-4 minuty, następnie przełożyć do miski, przykryć wilgotną ściereczką i odstawić na 10 minut.
Gruszę umyć, przekroić na pół, wyciąć gniazdo nasienne, a miąższ pokroić na cienkie plasterki.

Piekarnik rozgrzać do temperatury 150 stopni, najlepiej grzanie od góry lub opcja grill.
Ciasto podzielić na 2 części, każdą rozwałkować na cienki placek. Suchą patelnię rozgrzać mocno. Na rozgrzaną patelnię położyć pierwszy placek i smażyć do czasu gdy na spodzie pojawią się ciemne plamy (2 minuty). Obrócić podpłomyk i na wypieczonej stronie ułożyć połowę plastrów gruszki,pokruszyć niebieski ser i ułożyć kilka malin. Smażyć ok. dwie minuty, następnie ostrożnie zdjąć placek z patelni i przełożyć go na kratkę w piekarniku. Piec 1-2 minuty, aż ser się roztopi.
Z pozostałymi składnikami postąpić w ten sam sposób.
Podawać ciepłe, posypane rukolą.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz