poniedziałek, 27 marca 2017

Ciasto cytrynowe z owocami leśnymi

















































Tęsknię za ciepłem i owocami lata, dlatego sięgnęłam kolejny raz po mrożone owoce. Tym razem jednak zamiast zdrowego koktajlu, upiekłam ciasto. Miękkie, wilgotne, pyszne.

Ciasto cytrynowe z owocami leśnymi:
Ciasto:
120g masła 
140g mąki tortowej + 1-2 łyżki do obtoczenia owoców

110g cukru pudru
3 średnie jajka
3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
sok z połowy cytryny
skórka z 1 cytryny - Przed starciem skórki umyć i wyparzyć  cytrynę. Ścieramy tylko żółtą warstwę skórki.
100g owoców świeżych lub mrożonych (maliny, jeżyny, jagody - ja pomieszałam te owoce, można użyć np. tylko jagód lub malin) 
szczypta soli

Lukier:
sok z połowy cytryny
cukier puder - tyle ile zabierze sok
ewentualnie kilka jagód do zabarwienia lukru

Masło wyjąć z lodówki, pokroić w kostkę, wrzucić do miski i zostawić na kuchennym blacie na 30 minut. Wyjąć z lodówki jajka i również pozostawić do ocieplenia.
Piekarnik rozgrzać do temperatury 170 stopni.
Keksówkę o wymiarach 10/20cm wyłożyć papierem do pieczenia.
Mąkę przesiać z dodatkiem proszku do pieczenia i szczypty soli.
Jajka wybić do 3 szklanek.
Do masła dodać cukier i ucierać mikserem do czasy gdy dobrze się połączą i utworzą puszystą masę. Następnie dodawać po jednym jajku i każde dokładnie wmieszać do masy.
Mąkę dodajemy po jednej łyżce i dokładnie mieszamy. Na koniec dodajemy sok i skórkę cytrynową.
Owoce świeże, bądź zamrożone obtaczamy w mące i wrzucamy do masy. Delikatnie mieszamy łyżką i przekładamy ciasto do przygotowanej foremki. Wstawiamy do piekarnika i pieczemy przez 45-55 minut. Ja piekę w opcji góra-dół bez termoobiegu.

Upieczone ciasto wyjąć na kuchenną kratkę i pozostawić do ostudzenia.
Wycisnąć sok z połowy cytryny i dodawać stopniowo cukier puder, aż do uzyskania gęstego, ale wciąż nieco płynnego lukru. Można dodać przetarte przez małe sitko jagody by nadać mu różowy kolor.
Gotowym lukrem polać wierzch ciasta i zostawić by stężał.
Można tężejący lukier dodatkowo posypać skórką cytrynową. 



2 komentarze:

  1. witam! nie ma podane ilosci masła?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za wskazanie błędu. Już dopisałam. Pozdrawiam

      Usuń